štvrtok 3. januára 2019

Prvý chlebík v roku 2019 🎉 ...pokrstime ho "NOVOROČNÝ"


Recept :

Rozkvas :
1pl kvásku (ja mám ražny 
150g ražnej chlebovej múky 
150g vody

Dobre zamiešame a necháme 9-12 hodín kysnúť 

Ostatné suroviny :
250 g hladkej múky pšen.00
200g hladkej múky pšen.T650
250g vody
1čl rasce
2 čl soli
1 surový nastrúhaný zemiak

Rozkvas a všetky ostatné suroviny spolu dobre vymiesime. Cesto necháme kysnúť 2 hodiny... Ja cesto neprekladam... Po vykysnutí si cesto preložím na dosku a dobre cesto ešte premiesim a vytvarujem na bochník  ktorý vložím do ošatky, ktorú som si vysypala zemiakovým škrobom. Ošatku s cestom si vložím do umelohmotného boxu, uzavriem vekom a nechám na teple kysnúť asi 2hodiny.
Keď bude chlebík nakysnuty, tak si vložím rímsky hrniec do studenej rúry, ktorú si zapnem na 240stup a nechám si hrniec nahrať 30min.  Chlebík si preklopim z ošatky na papier na pečenie, s ktorým ho prenesieme do horúceho hrnca. Hrniec uzavrieme a pečiem 40min /240stup  Potom hrniec odokryjem a ak treba tak chlebík ešte pripečiem 10min /200stup.

Žiadne komentáre:

Ražná tehlička z lievito madre

  Ražná tehlička z lievito madre Pri krmení LM som rozmýšlala, aký chlebík upečiem zo zostávajuceho kvásku (bolo mi ho ľuto vyhodiť)...väčši...