štvrtok 11. marca 2021

Ražná tehlička z lievito madre


 

Ražná tehlička z lievito madre



Pri krmení LM som rozmýšlala, aký chlebík upečiem zo zostávajuceho kvásku (bolo mi ho ľuto vyhodiť)...väčšinou pečiem chlebíky s väčším podielom pšeničnej múky,ale teraz to vyhral čisto ražný .


Pripravíme si rozkvas:

100g lievito madre (hladného)
75g ražnej celozrnnej múky
100g vlažnej vody

...všetko dobre premiešame, zakryjeme a necháme nakysnúť 6-9 hodín (ja to robím na noc) napr.na kuch.linke.


...(po 6-9 hod.)  do rozkvasu pridáme:

450g ražnej múky chlebovej (kto nemá rád čisto ražný chlieb, tak môže dať zmes: 200g pšeničnej múky chlebovej T650 a 250g ražnej múky chlebovej)
2PL ovsenných vločiek
6PL semiačok (ja som dala ľan,sezam,tekvicu,slnečnicu, rascu)
2,5čl soli
1PL olivového oleja
350ml vody

Všetky surovinyspolu dobre vymiešame, nemusíme miesiť....vznikne veľmi lepkavá zmes. Zakryjeme a necháme kysnúť  1 hod. Pripravíme si nádobu,v ktorej budeme piecť (obdľžniková forma na tehličku, alebo obdľžnikový rímsky hrniec, ktorý používam já...


Vymažeme si ju olejom a vysypeme ovsennými vločkami, otrubami alebo celozrn.múkou.
Preložime si tam cesto, zakryjeme alebo vložíme do vrecka a necháme kysnúť 3-4 hodiny, záleží na teplote v byte. 
Predhrejeme si rúru na 250 stup., vložíme chlebík a pečieme 10 min. Potom teplotu znížime na 200 stup.,na vrch chlebíka položíme alobal (aby sme nemali tmavú vrchnú kôrku) a pečieme 35 min.
Upečený chlebík vyklopíme na mriežku anecháme ho dobre vychladnúť ,aspoň 9 hod.
 NIKDY NEKRÁJAŤ TEPLÝ!!!

Dobrú chuť...





8 komentárov:

Zuzana povedal(a)...

Bez zápary ste piekla?

JanulaC povedal(a)...

Áno...bez zápary...

Zuzana povedal(a)...

Ďakujem

Unknown povedal(a)...

Dá se část mouky nahradit žitnou celozrnnou?

JanulaC povedal(a)...

Áno...len bude trošku taký hutnejší...

Ester povedal(a)...

Dá sa použiť namiesto ražnej múky pšeničná múka celozrnná? Ďakujem

JanulaC povedal(a)...

Môžete...len bude trošku hutnejší chlebík a budete asi musieť pridať trošku viac vody...

Ester povedal(a)...

Podaril sa, ale po vychladnutí som ho zabalila do igelitky, ráno bol po prekrojení mokrý, dá sa to ešte nejako zachrániť? Chuťovo bol ale dobrý.

Ražná tehlička z lievito madre

  Ražná tehlička z lievito madre Pri krmení LM som rozmýšlala, aký chlebík upečiem zo zostávajuceho kvásku (bolo mi ho ľuto vyhodiť)...väčši...