nedeľa 26. mája 2019

Rohliky plnené pudingovym krémom z univerzálneho sladkého cesta z LM

Cesto sa môže použiť na sladké pečivo, koláče...vynikajuci je z neho koláč s čerstvým ovocím a drobenkou na vrchu.


Já som upiekla rohliky plnené pudingovym krémom...

Predcesto  :
150g hladného LM
150g hladkej pšen.muky 
150g vody

Cesto :
200g pšeničnej hladkej múky
200g pšeničnej polohrubej múky 
50g kryštálového cukru
1vajce
1/2 čl soli
50g oleja
300g mlieka

Plnka:
300ml mlieka
1pudingovy prášok (vynikajúca príchuť je mandľová😀👍)
3pl kryštálového cukru
1 vanilkový cukor
100g masla

Postup :
Všetky suroviny na predcesto dobre zmiešame a necháme v teple kysnúť 3-4hodiny.

Pripravené predcesto a ostatné suroviny na cesto dobre spolu premiešame, zakryjeme a necháme oddychovať pokiaľ nezdvojnasobi objem (asi tak 3hodiny) Každú 1/2hodinu môžete cesto preložiť... Ja to nerobím...

Počas kysnutia cesta,  si pripravíme plnku:
Mlieko,puding.prášok, cukor a vanilku spolu dobre zmiešame a uvaríme hustý puding. Do horúcej hmoty dáme nakrájané maslo a miešame dovtedy pokiaľ sa maslo nerozpustí a nespoji s pudingom. Necháme dobre vychladnúť. 

Vykysnuté cesto si rozdelíme na 15 častí a vytvarujeme malé bochničky, ktoré necháme na doske podkysnúť 15 minút. Potom bochníček rozvaľkáme na placku, naplníme plnkou, zrolujeme, dáme na plech a necháme kysnúť... Mne kysli 1,5hodiny.  Pečieme pri 180stup. 15min.

Ja som ich (nie všetky) ešte horúce poliala cukrovou polevou...

Dobrú chuť... 

Žiadne komentáre:

Ražná tehlička z lievito madre

  Ražná tehlička z lievito madre Pri krmení LM som rozmýšlala, aký chlebík upečiem zo zostávajuceho kvásku (bolo mi ho ľuto vyhodiť)...väčši...