sobota 17. októbra 2009

Chlieb z " hrnca"...

O tomto spôsobe som sa dozvedela na nete... tak som sa ho dnes rozhodla vyskúšať.Pôvodnom návode sa chlebík pečie v liatinovom hrnci /ktorý nemám/, ale na radu jednej pekarinky, som použila rímsky hrniec. Chlebík nemá chybu...je nádherný, krásne vonia a ešte lepšie chutí.  Odporúčam vyskúšať!!!


Recept:
  •   500g pšeničnej hladkej múky T-650
  •   370g  vody
  •   1,5 čl soli
  •   7 g droždia sušeného

Suroviny dáme do misky a všetko spolu pomiešame po dobu 30 sekund!!! Prikryjeme utierkou a necháme 12 hodin kysnúť. Ja si cesto urobím večer a ráno pečiem. Potom si cesto preložím na čistú, pomúčenú utierku a prstami roztiahnem a preložím štyri krát na seba...  Prikryjeme a necháme podkysnúť 30 min.

Spôsob pečenia 1:   Rímsky hrniec/nenamáčam/   vložíme do studenej rúry a zahrejeme po dobu 30 min. na teplotu 210 stup. Odokryjeme hrniec a preložíme cesto a znovu zakryjeme. POZOR nepopálte sa!!!  Zatvoríme rúru a pečieme 1 hod.  Po 45 min hrniec odokryjeme a dopečieme, aby mal chlebík chrumkavú kôrku.

Spôsob pečenia 2:  Rímsky hrniec namočíme na 30 min  do vody.Cesto dáme do hrnca, vložíme do studenej rúry. Nastavíme 210 stup. a pečieme 1 1/2 hod.  Počas zahrievania rúry nám chlebík v hrnci pekne ešte nakysne 15 min. pred koncom pečenia hrniec odokryjeme, aby sme mali chrumkavú kôrku.

 Po upečení preložíme chlebík na dosku a prikryjeme utierkou a necháme vychladnúť!

             Prajem dobrú chuť!!!





Žiadne komentáre:

Ražná tehlička z lievito madre

  Ražná tehlička z lievito madre Pri krmení LM som rozmýšlala, aký chlebík upečiem zo zostávajuceho kvásku (bolo mi ho ľuto vyhodiť)...väčši...