streda 16. decembra 2009

Laskonky



Náhodou som v obchode narazila na formu na laskonky, tak som ju musela hneď vyskúšať. Recept som mala  odložený už dosť dlhý čas, len tá forma mi chýbala...vrelo ich odporúčam, sú vynikajúce!!!

 
 Suroviny na laskonky:

  • 5 bielkov
  • , 400g kryš. cukru, 
  • 100g mlet. orechov

Suroviny na plnku:

  • 150g kryš. cukru, 
  • 1 dcl vody, 
  • 4dcl mlieka,
  • 2 Zlaté klasy, 
  • 250g palmarínu. 

Postup:  5 bielkov a 400g kryš. cukru šľaháme nad parou do tuha. Zložíme z ohňa a pridáme orechy. Na papier na peč. pomocou šablony / dostať kúpiť / natierame laskonky. Sušíme pri 115 stup. asi 30 min.
Plnka: Cukor upálime na karamel, zalejeme vodou a nacháme rozvariť. Do mlieka dáme Zlaté klasy a vylejeme do karamelu a uvaríme puding.Necháme vychladnúť. Do studeného pridáme palmarín a dobre vyšľaháme. Pomocou cukr. vrecúška striekame na laskonku plnku a druhou laskonkou to spojíme.



Image hosted by servimg.comImage hosted by servimg.com

Žiadne komentáre:

Ražná tehlička z lievito madre

  Ražná tehlička z lievito madre Pri krmení LM som rozmýšlala, aký chlebík upečiem zo zostávajuceho kvásku (bolo mi ho ľuto vyhodiť)...väčši...