utorok 30. marca 2010

Veľkonočný mazanec z rímskeho hrnca


Suroviny:

  • 300ml mlieka
  • 100g rozpusteného masla
  • 7 pl kryštálov. cukru
  • 1/2 čl soli
  • 2 žľtky
  • kôra z jedného citrona
  • 1 vanilkový cukor
  • 100g hrozienok
  • 700g polohrubej múky
  • 1 1/2 čl droždia
  • 150 g rôzneho šušeného ovocia
  • na posypanie mandle...


Postup:  Príprava klasického kysnutého cesta, alebo môžete použiť pekárničku /program "Príprava cesta"/ , tak ako já...   :-D Ja si sušené ovocie nakrájam na kocky a namočím do rumu na 2 hodiny. Počas kysnutia treba namočiť do vody rímsky hrniec. Vykysnuté cesto vytvarujeme do bochníka, ktorý vložíme do pripraveného hrnca, kde som na dno vložila papier na pečenie.Vrch môžete posypať mandlami /ja som ich nemala, tak je mazanec bez... :-(  /.  Nechám 10 min ešte kysnúť a potom hrniec vložím do studenej elekt. rúry . Rúru zapneme na 200 stup. a pečieme 1 hod.  Treba sledovať...


                                                                     Dobrú chuť!!! 

Image hosted by servimg.comImage hosted by servimg.com

Žiadne komentáre:

Ražná tehlička z lievito madre

  Ražná tehlička z lievito madre Pri krmení LM som rozmýšlala, aký chlebík upečiem zo zostávajuceho kvásku (bolo mi ho ľuto vyhodiť)...väčši...