sobota 17. októbra 2009

Olivový chlebík z "črepníka"

Tento recept je na pečenie chlebíka v liatinovom hrnci, kde som o tomto pečení písala TU. Nájdete tam aj video.
 Chlebík nám narástol v dvoch malých črepníkoch. Preto, že bolo cesta málo a  rímsky hrniec mám 3-litrový, tak som ho upiekla v črepníčkoch o priemere 10 cm. Ale môžte použiť aj jeden väčší...   Radím vyskúšať , je super. Takýto chlebík dokážu upiecť aj začiatočníčky.



 


Recept:
  • 400 g múky pšenič. hladkej 00
  •   1 čl soli
  •   3 g suš. droždia alebo 9g čerstvého
  •   300 g vody
  •   200 g vykôstkovaných oliv

Suroviny dáme do misky a všetko spolu pomiešame po dobu 30 sekund!!! Prikryjeme utierkou a necháme 12 hodin kysnúť. Ja si cesto urobím večer a ráno pečiem. Potom si cesto preložím na čistú, pomúčenú utierku a prstami roztiahnem a preložím štyri krát na seba...  Prikryjeme a necháme podkysnúť 30 min.

Spôsob pečenia 1:Črepník   vložíme do studenej rúry a zahrejeme po dobu 30 min. na teplotu 210 stup. Črepníky vyberieme a vložíme cesto a dáme znovu do rúry. POZOR nepopálte sa!!! Zatvoríme rúru a pečieme 45min .

Spôsob pečenia 2: Cesto dáme do črepníka , vložíme do studenej rúry. Nastavíme 210 stup. a pečieme 1  hod. Počas zahrievania rúry nám chlebík  pekne ešte nakysne.

 Po upečení preložíme chlebík na dosku a prikryjeme utierkou a necháme vychladnúť!

  Prajem dobrú chuť!!!
 
Image hosted by servimg.com

2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

vhodné ak alo darček, vyzerá to dobre :)

Anonymný povedal(a)...

ups, sa mi písmenká poposúvali :)

Ražná tehlička z lievito madre

  Ražná tehlička z lievito madre Pri krmení LM som rozmýšlala, aký chlebík upečiem zo zostávajuceho kvásku (bolo mi ho ľuto vyhodiť)...väčši...